Thursday 7 February 2013

Lawan Tarik Tali, Pelajar Hilang Jari

Foto: AFP

LOS ANGELES – Dua orang  pelajar sekolah menengah atas South El Monte, Amerika Syarikat  kehilangan jarinya ketika mengikuti lawan tarik tali. Kedua-dua siswa itu terluka ketika tali yang ditariknya tiba-tiba terputus dan melukai jari mereka.

Mereka langsung dibawa ke rumah sakit terdekat. Pejabat SMA South EL Monte, Los Angeles mengatakan,pasukan perubatan telah selesai menjalani operasi untuk menyambungkan kembali jari mereka yang telah terputus.

“Saya juga memiliki anak dan kerana itu saya perihatin dengan   nahas yang menimpa mereka,”  kata Pengetua Sekolah SMA South El Monte Nick Salerno, seperti dikutip Reuters, Rabu (6/2/2013).

“Saya seringkali ikut sukan  tarik tali, namun tidak pernah melihat kecelakaan seperti itu. Tiba-tiba tali yang sedang mereka tarik terputus dan melukai jari mereka,” lanjut Salerno.

Salerno menyebutkan kedua-dua mangsa tersebut terdiri dari seorang  lelaki dan wanita. Mereka berdua terkenal aktif menjalani aktiviti olah raga yang diadakan di sekolah.

Pihak berwenang menolak tidak mahu mengungkap indentiti kedua-dua  mangsa, hanya disebutkan telah berada dalam kondisi yang stabil setelah menjalani operasi.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...